سید محسن عطارباشی کارشناس پرستاری
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

با سلام

شب اول مهر ماه 94 به ماموریتی اعزام شدیم که مورد استرس عصبی گزارش شده بود.و زمان رسیدن به محل هم چند دقیقه ای بیشتر بطول نیانجامید .

مورد خانمی بود که همسرشان میگفتند زمین خوردگی راشته اند و چون علایم استرس عصبی در ایشان مشاهده کردم خواستم مقداری آب برایشان بیاورند .

قبل از معاینه مریض و هنگام پرسیدن یک سوال جهت شرح حال مریض همسر ایشان با گستاخی تمام شروع به فحاشی و ناسزا به بنده و همکارم نمودند.

بنده که در حیرت این رفتار بودم با خشونت ایشان مواجه شدم و با چند ضربه لگد اینجانب را مضروب نمودند و همین که کمی عقب رفتم با ضربه مشت محکم ایشان به چشمم دچار سرگیجه و درد شدید و نابینایی موقت شدم که که اگر توسط اطرافیانشان مهار نمیشدند اتفاق ناگوارتری هم ممکن بود برایم اتفاق بیافتد.

پس از مراجعه به پزشک متخصص تشخیص خون ریزی داخل چشمی دادند.و ازان روز سردرد های شدید و افزایش فشار داخل چشمی دادم.

این اولین مورد خشونت علیه بنده که یک تکنیسین اورژانس می باشم نبوده و چند سال قبل نیز  توسط پسر کسی که جمود نعشی داشت و حدود 10ساعت از مرگش میگذشت به اتهام کشتن پدرشان مورد خشونت شدید و ضرب و شتم و چه بسا اگر اطرافیانشان نبودند نیز ممکن بود توسط چاقویی که داشتند به قتل برسم...و مواردی دیگر که گفتنش کتاب کلیله و دمنه میشود..

هنگام پیگیری جهت احقاق حقوق نیز اینقدر درگیر کاغذ بازی و برو و بیای اداری میشوم که هر بار از حق قانونی خود میگذرم  ..اگر هم پیگیری به سرانجام برسد میگویند رضایت بده همیشه حق با مریض است ...آیا کسی که در حین انجام وظیفه مورد خشونت قرار گرفته خودش باید با حال نامساعد دنبال شکایت و گرفتن حقش باشد؟؟ 

 

توقعات بی رویه و بالای مردم از اورژانس115 باعث شده تکنیسین های فوریت بیشتر مورد خشونت قرار بگیرند و اینکه مانند بیمارستان نگهبان انتظامات و یا همکاران کشیک نیستند تا در صورت بروز خشونت حمایت شوند ولی ما باید بایستیم و خشونت و ضرب و شتم و هتاکی را در منزل مریض از ترس جان خود تحمل کنیم.

 

از مسولین محترم وزارتی و عزیزان عدالتخواه خواهشمندم فکر اساسی جهت تامین امنیت پرسنل بالین بخصوص اورژانس های پیش بیمارستانی بردارند و این مورد مهم و اساسی را  نیز در جلساتشان مورد بررسی و پیگیری موکد قرار دهند.تا دوباره هیچگاه شاهد خشونت علیه هیچ پرستاری نباشیم.

والسلام 

سید محسن عطارباشی

 کارشناس پرستاری 

اورژانس115

مشهد

 





:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : یک شنبه 5 مهر 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی